SR33 Na Plejsy

Chodníky a cyklotrasy | Webkamery | Výlety do okolia
Klikacia mapa s turistickými chodníkamiDetailná turistická mapa 1:50000

Poloha: Hnilecké vrchy.
    Východiskový bod: Krompachy, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Slovinky, zastávka SAD, parkovisko.
    Časový rozvrh: Krompachy - Plejsy-chaty 1h 30“ - Plejsy 0h 15“ - sedlo Pod Krompašským vrchom 0h 15“ - Rošty 1h 00“ - Slovinky 1h 00“

Spolu: 4 hodiny
    Prevýšenie: 601 m
    Mapa: Volovské vrchy - Krompachy, mierka 1 : 50 000 (list 125), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Slovenský raj - Južný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná túra. Namáhavejšia je predovšetkým úvodná časť, počas ktorej treba pri stálom stúpaní z Krompách na hrebeň Hnileckých vrchov prekonať za 2h 00“ prevýšenie 601 m. Takmer celá trasa vedie po kvalitných lesných cestách. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá.

Základná trasa: Pekná túra, ktorá umožňuje viaceré výhľady na hornaté prostredie Hnileckých vrchov a do záveru Hornádskej kotliny pod Braniskom. Vystupuje do vyhľadávaného lyžiarskeho strediska Plejsy. Krátko prechádza južnou časťou hrebeňa Hnileckých vrchov a v závere smeruje do krajinársky príťažlivého okolia obce Slovinky.
    Začneme pri železničnej stanici v Krompachoch (379 m) a vydáme sa po žltej značke (8771) do mesta k rázcestiu pri križovatke ciest. Odtiaľ pokračujeme po zelenej značke (5750), ktorá v úvodnej časti vedie spolu so žltou značkou. Na južnom okraji mesta vystúpime už len po zelenej značke na lúky a neskôr vstúpime do lesa. Lesnou cestou pôjdeme strmšie hore, strmosť stúpania sa však postupne zmierni. Prídeme k prvým rekreačným objektom v lyžiarskom stredisku Plejsy. Pretraverzujeme zjazdovú trať, až sa dostaneme k rázcestiu Plejsy-chaty (765 m).
    Pokračujeme po zelenej značke, ktorá krátko vedie spolu s modrou a so žltou značkou. Strmšie vystúpime po zjazdovej trati a prejdeme okolo horského hotela. Z tohto miesta pokračujeme miernejšie hore lesnou cestou, až prídeme k rázcestiu Plejsy (870 m), kde sa k zelenej pripája červená značka.
    Vyberieme sa doprava mierne hore hrebeňom spolu s modrou a so zelenou značkou. Prechod hrebeňom ponúka občasné výhľady do okolia. Z najvyššieho bodu trasy, ktorými je rázcestie v sedle pod Krompašským vrchom (980 m), pokračujeme po červeno značkovanom chodníku.
    Postupne opustime modrú a zelenú značku. Zvlneným terénom klesneme doprava a zídeme z hrebeňa. Onedlho je klesanie po lesnej ceste strmšie, krátko pred smerovníkom Rošty sa zmierňuje. Pred nami sa otvorí pekný výhľad na okolie obce Slovinky. Zídeme pohodlne otvoreným terénom a lesom k banskému závodu v Slovinkách (441 m).
    Na hlavnej ceste odbočíme doľava a pôjdeme krátko hore obcou k obecnému úradu, kde sa trasa končí. Po náročnom výstupe do sedla pod Krompašským vrchom a zdolanom hrebeni príde vhod malé občerstvenie.

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy