SR01 Cez Košiarny briežok na Medvediu hlavu
Spišská Nová Ves - Košiarny briežok - Medvedia hlava - Kvašné lúky - Spišská Nová Ves

10 Naj | Turistické strediská a ciele | Mestá a obce
  Prírodné rezervácie | Mapy | Mapa | Popis | Fotogaléria
Chodníky a cyklotrasy | Webkamery | Výlety do okolia
Klikacia mapa s turistickými chodníkamiDetailná turistická mapa 1:50000

Poloha: Slovenský raj (sever) - východná časť.
    Východiskový bod: Spišská Nová Ves, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Spišská Nová Ves, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Spišská Nová Ves - Košiarny briežok 0h 45“ - sedlo Medvedia hlava 1h 00“ - Medvedia hlava 0h 15“ - rázcestie pod Medveďou hlavou 0h 15“ - Kvašné lúky 1h 15“ - Spišská Nová Ves 0h 45“

Spolu: 4 hodiny 15 minút
    Prevýšenie: 433 m
    Mapa: Slovenský raj, mierka 1 : 50 000 (list 124), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Slovenský raj - Južný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Nenáročná okružná túra vedúca väčšinou po kvalitných cestách a chodníkoch. Namáhavejší je iba výstup zo sedla Medvedia hlava na hrebeň.

Základná trasa: Celá trasa vedie po žltej turistickej značke príťažlivým lúčnym a lesným prostredím v okolí chatovej oblasti Košiarny briežok, kde je možnosť občerstvenia.
    Trasa sa začína pri železničnej stanici v Spišskej Novej Vsi (470 m), ktorú po žltej značke (8738) pretína v severojužnom smere. V stúpaní pred tehelňou odbočíme doľava a popri zástavbe rodinných domov vyjdeme z mesta. Pokračujeme poľnou cestou pomedzi trávnatú plochu letiska a záhradkársku oblasť Červený jarok. Popri chatkách vojdeme do lesa a zídeme k potoku. Lesnou asfaltovou cestou mierne vystúpime k rázcestiu pri chatovej oblasti Košiarny briežok (528 m).
    Pred nami sa otvorí pekný výhľad na rovnomennú prímestskú rekreačnú oblasť. Pokračujeme po žltej značke stálym stúpaním po úzkej asfaltovej ceste, ktorá vedie väčšinou lesom do sedla Medvedia hlava (815 m). Vpravo (na severozápade) sa nachádza nesprístupnený vrch Matka Božia, ktorý spolu s vrchom Medvedia hlava pôvodne tvoril samostatný plošinový celok. Trasa v sedle opúšťa asfaltovú cestu a pokračuje doľava miernym stúpaním po lesnej ceste a neskôr strmším chodníkom na hrebeň Medvedej hlavy (903 m - priamo na vrchol značka nevedie).
    Odmenou za vynaloženú námahu je pekný výhľad do Hornádskej kotliny s okolitým vencom hôr. Na východe vidieť pohoria Branisko a Čierna hora, na juhovýchode Volovské vrchy. Z hrebeňa strmšie klesneme cez rúbanisko k rázcestiu Pod Medveďou hlavou (865 m). Ďalší pokles je miernejší a vedie doľava po žlto značkovanej zvlnenej lesnej ceste. Pôjdeme striedavo cez les a rúbaniská až po rozľahlé Kvašné lúky (771 m).
    Pokračujeme nevýraznou poľnou cestou, prejdeme popri vodojeme a stálym klesaním sa dostaneme k hospodárskym dvorom na okraji Spišskej Novej Vsi. Na tomto mieste odbočíme z poľnej cesty doľava na chodník vedúci pozdĺž hlavnej cesty. Neskôr sa vydáme doprava a pôjdeme dolu Spišskou Novou Vsou okolo hotela Preveza. Za riekou Hornád vyjdeme na námestie k radnici.
    Trasu možno v zime absolvovať aj na bežkách.

Varianty: Z rázcestia Pod Medveďou Hlavou možno zostúpiť po modrej značke (2828) do mestskej časti Novoveská huta, ktorá je so Spišskou Novou Vsou spojená pravidelnou linkou SAD (cesta trvá 3h 00“). Peší turisti sa môžu do mesta dostať po zelenej turistickej značke (5729) cez Pieskovec o 1h 45“ (spolu: 4h 45“).

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy